شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

طرح شکایت حقوقی علیه اپل

کند کردن عمدی دستگاه های قدیمی با بروزرسانی به iOS 9

اپل

پنج شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷:۰۰


اگر از جمله کاربران محصولات قدیمی تر اپل (مانند آیفون 4 و آیپد 2) باشید حتما می دانید که عدم دریافت بروزرسانی های سیستمی اپل تقریبا مساوی با از دست دادن بخش بزرگی از مزایای iOS است.برنامه های متعددی هستند که تنها با نسخه های جدیدتر iOS کار می کنند و همچنین خود اپل نیز با ایجاد محدودیت هایی در app store کاربران را به دریافت و نصب بروزرسانی ها وادار می کند.

وایمکس نیوز - هر چند این آپدیت ها برای دستگاه های جدید ضروری باشند، دستگاه های قدیمی تر که از سخت افزار ضعیف تری هم بهره می برند در استفاده از آنها با مشکل مواجه خواهند شد زیرا روان بودن سیستم عامل پس از ارتقا به نسخه های بالاتر عملا از این دستگاه ها حذف می شوند. ظاهرا این مشکل به چشم کاربران زیادی رسیده و همین باعث طرح یک شکایت حقوقی بر علیه کمپانی اپل شده است. 

شکایت بر این اساس تنظیم شده است که اپل به صورت تعمدی آیفون های قدیمی تر را با بروزرسانی به iOS 9 با کندی سرعت مواجه می کند تا به این ترتیب کاربران ناچار به خریدن دستگاه های جدیدتر شوند. 100 کاربر مدل آیفون 4 اس کمپانی اپل پای شکایت را امضا کرده اند و بر این اساس تقاضای خسارتی 5 میلیون دلاری کرده اند. طبق ادعای شاکیان، پس از بروزرسانی آیفون ها به نسخه جدید iOS این دستگاه ها عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده و کار روزانه را برای کاربران غیر ممکن کرده اند. تاخیر در اجرای برنامه ها و همچنین زمان پردازش بسیار طولانی و به اصطلاح کرش کردن برنامه ها نیز گزارش شده است.

از دیگر بندهای این شکایت می توان به ارائه اطلاعات ناصحیح و تبلیغات غلط در زمان بروزرسانی اشارده کرد؛ به این ترتیب که با وجود وعده افزایش سرعت و امنیت و همچنین طول عمر بیشتر باتری ها، در عمل چنین اتفاقاتی رخ نداده و بسیاری از مزایای پلتفرم iOS نیز در دسترس کاربران قرار نمی گیرند. البته مشخص نیست این شکایت تا چه حد بتواند موفقیت آمیز باشد و آیا درخواست غرامت آنها با همین مبلغ تائید خواهد شد یا خیر، اما پیگیری پرونده و بررسی پاسخ های اپل به این موارد بسیار جالب خواهد بود.

منبع : مجله سخت افزار

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو